30 Mayıs 2014 Cuma

Yağdır Mevlam Su!

 Çocukken ilk söylediğin şarkıyı hatırlıyor musun? Ben hatırlıyorum... hem de dün gibi! 

Ülkede iki televizyon kanalının olduğu günlerdi. Sadece TV1 ve TV2 adında iki kanal vardı. Bunlar sonradan TRT1 ve TRT2 oldular. Bu yazıyı okuyan bir çok kişi TV1'in tek kanal olduğu dönemi büyük ihtimalle hatırlamıyorlardır.

TV'de izleyecek çok alternatif yoktu, herkes aynı şeyleri izliyordu. Televizyona çıkanın ertesi gün yolda yürüyemeyecek kadar popüler olduğu bir dönemdi. (ahhh ahhh 80'lar ahhh) Neyse bu konuyu kısa keseyim de yaşım ortaya çıkmasın :)))

 Akşamları müzikli eğlence programları olurdu. Eğlence dediysek şimdiki Bülent Ersoy Şov gibi bir program beklemeyin. Sadece bir solist çıkıyor ve çok hareket etmeden eliyle tempo tutarak şarkı söylüyordu. Bu kişiler o zamanlar pop müzik olmadığından  televizyonda pek görünmüyorlardı. (o zamanlar pop müziğe Türk hafif sözlü batı müziği diyorlardı ve şimdilik pop kültüründen bir hayli uzaktı) Bu sebepten dolayı genelde biz çocuklar Halk ya da Sanat müziği şarkıcılarının hayranlarıydık.

Kulağa komik geliyor olabilir ama mesela ben EMEL SAYIN hayranıydım. O yıllarda "Yağdır Mevlam Su" şarkısı ile hem herkesi ağlatıyor hem de kendi ağlıyordu. Evet evet... yanlış duymadınız. Şarkıyı ne zaman söylese ağlıyordu. Tüm Türkiye "ahanda şimdi ağlayacak" diye bekliyordu şarkı başlayınca.

Nedendir bilmem ben bu şarkıyı çok seviyor ve sürekli söylüyordum. Eve ne zaman bir misafir gelse vazodan plastik karanfillerden (gülme lan o dönem çok popülerdi bu çiçekler) birini alıp mikrofon yapıyor, salonun kapısında kendimden geçercesine söylüyor ve şarkı bitiminde utanıp diğer odaya kaçıyordum. Çocukluğuma ait pek çok şey hatırımdan silindi ama bu şarkı ve bu şarkıyı söylediğim anlar dün gibi hatırımda.

Biraz önce gök gürledi, şimşek çaktı ve sanki gök yarılmış gibi yağmur yağmaya başladı. Nerden geldiyse aklıma çocukken söylediğim o şarkı "Yağdır Mevlam Su" geldi. Ve düşünmeye başladım; neden bu şarkıyı bu denli çok seviyordum! Bir çocuk için oldukça duygu yüklü bir şarkıydı. 

Düşündüm... Düşündükçe başka başka konulara gitti aklım. İlk aşkım da geldi aklıma, ilk aldatılışım da, en mutlu anım da, en çaresiz hissettiğim an da...

Düşümdüm... düşündüm...
Belki de hiçbir sebebi yoktu. Belki de çocuk kalbimde sakladığım yalnızlığıma bir damla su istiyordu yüreğim!

"Yağdır Mevlam Su" sanırım en masum ve temiz olduğum zamanları hatırlattığından dolayı değerli benim için. Büyüdüm... kocaman adam oldum. Ama o masum çocuk hâlâ içimde bir yerlerde yaşıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder