14 Ağustos 2014 Perşembe

İlk Kez Budapeşte ve Berlin, Yeniden Roma ve Amsterdam

Şubattaki Amsterdam seyahatim tam bir fiyaskoydu. Benim gibi sıcaktan asla bunalmayan biri için hava çok soğuktu. Sıfırın altındaki derecelere pek alışkın değilim, tüm hafta öksürdüm sokaklarda. Bir de İstanbul'a dönüşte boğaz ağrım ve uçaktaki basınç ikilisinin ortaklaşa sebep oldukları orta kulak iltihabı tatilin tuzu biberi oldu. Eğlenmedim mi? Tabii ki çok eğlendim ama şunu anladım ki kış tatilleri bana göre değil!

Buz gibi soğuk havada geçen Amsterdam tatilimin ardından 10 tane iğneyi yedim popomdan. Mart ayında aylar öncesinden alınmış Budapeşte tatilimi de yakmak zorunda kaldım. Çünkü doktorum bir süre uçmayı yasaklamıştı bana. Sözünü dinlemeyip uçarsam kulak zarımın basınçtan patlayacağını söyledi ki bu beni korkutmaya yetti.

Nisan geldi çattı. Doktora kontole gittim ve artık uçabileceğim haberini aldım. Haberi alır almaz hemen eve gelip Mart ayında yapamadığım Budapeşte tatilini yazın yapmak için bilet arayışına girdim. Ucuz bir uçak bileti buldum ve hemen  tek yön satın aldım. Sonra Budapeşte'den o tarihlerde en ucuz hangi şehirlere Battı balık yan gider dedim ve hemen Roma ve Amsterdam biletlerini aldım. Biletleri aldım almasına da tarihleri hep ucuz günlere getirmeye çalıştığımdan tüm tatil 18 gün olmuştu. Bilet fiyatlarını ucuza getireyim derken otel ücretleri girecekti bir yerlerime. Neyse ki her şeyi hallettim ve Roma hariç hiç para vermedim kalacak yere. Nasıl mı yaptım? Yakında başka bir yazıyla anlatacağım uzun uzun çooook ucuza nasıl tatil yapılacağını.

Sonuç olarak Nisan ayında bir deli anıma aldığım 5 uçak bileti sayesinde 18 gün 4 Avrupa ülkesinde harika zaman geçirdim. Amsterdam'da bulunduğum günler Amsterdam Pride'ın olduğu günlerdi. Kışınki hezimetin acısını fazlasıyla çıkarttım. O hızla şimdiden kış tatili için daha sıcak memleketlere biletler alındı.

Evim, arabam, bankada milyonlarım, son model bir cep telefonum yok! Ama her şehirde tanıdığım güzel insanlar, muhteşem anılar var cebimde.

Bu maceraların ayrıntılarını zaman bulursam ilerleyen günlerde yazacağım. Takipte kalın!

8 yorum:

  1. Ah ne tatlı. Zatrn bizim sülalede komple batılı yani alamanca olduğundan bende pekçok avrupa şehrini az buçuk gezdim foto çekme tutkum buradan geliyor galiba. tüm avrupayı gezdim ama istanbula gitmek nasip olmadı :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar ne derlerse desinler Avrupa'da pek çok şehir İstanbul'dan kat kat güzel. Adamlar tarihlerini koruyarak modern dokunuşlar yapmışlar şehirlerine.
      Bizde ise eski olan her şey yıkılmalı ve yerine AVM yapılmalı mantığı var.

      Şehirler görsel olarak İstanbul'dan daha düzenli ve güzel olabilir ama gece hayatı bakımından İstanbul'un üzerine tanımıyorum. Turistlerin İstanbul'a bu denli hayran kalmalarının altında bu yatıyor.

      İstanbul'a geldiğinde haberim olsun. Kim bilir belki bi gece beraber dışarı çıkarız :O)

      Sil
  2. Her şehirde tanıdığın güzel insanlar cebinde taşıdığın muhteşem anılar evden arabadan bankadaki milyonlardan son model cep telefonlarından çok daha değerli ki bunu da en iyi sen anlarsın sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası öyle ama bizim camia zor, bilirsin.
      Değer verilen şey malk mülk vitrin...
      Yaşanmışlığın önemi yok ne yazık ki!

      Kulakları tıkayarak yaşamaktan başka çare yok. İnsanların ne düşündüklerinin bir önemi olmadığını geç de olsa anladım nihayet :)

      Sil
  3. o ucuza kalma yöntemlerini tahmin edebiliyorum :P seni seni.

    Şeker şey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne fenasın sen :))))

      Ucuza nasıl seyahat edildiğini yakın yazacağım.
      O zaman utanacaksın kendinden :PpPpPp

      Sil
  4. bikere ucuza KONAKLAMALARINI kastetmiştim :P yoksa seyahati allah bilir interraillen yapmışındır ya sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Interrail mi?
      Beni yeni yetme bir ergen sandın herhalde.
      Yüz yüze tanışmamış olsak cidden beni ergen sandığını düşüneceğim ;-)

      Tüm seyahatimi önceden planlayıp uçakları kullandım. Ne o öyle bir şehirden bi şehire 10 saatte gitmeler... Çekemem!
      :))))))))))

      Sil